|:To do, to do, to do :|

Igår läste jag en text på Isabella Löwengrips blogg om att vi skriver så kallade "To do" listor jämt och ständigt. När vi prickat av allt på den första listan börjar vi direkt med en ny och ser hur otroligt mycket vi har att göra. När kommer belöningen? Kanske behövs det inte för alla människor men för att jag ska kunna prestera under flera timmar måste jag få något för det. Som hon påpekade och det jag som på senare tid börjat använda mig av är just belöningssystemet. Det kan vara allt ifrån att ta en kopp te med en muffins eller kanske köpa de efterlängtade skorna etc.
   Belöning eller morötter tror jag är jätteviktigt. Det gör att vi känner att vi gått i mål och under tiden kan jobba mot målet med belöningen i bakhuvudet som gör att vi gör vårt yttersta.
   Detta fungerar säker inte för alla, men för mig gör det.

Vad får dig att prestera?


Kanske en resa i skultet av året?

Kommentarer
Postat av: Johanna The Dreamer

Vilken härlig header! Längtar tills sommaren!

2010-05-14 @ 18:38:37
URL: http://johannathedreamer.blogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback