Mitt kall - motivera

Idag på SO-lektionen hoppade jag in i en grupp som jobbade med livsåskådning och meningen med livet - detta projekt som en fortsättning på en religionskurs.
Jag drog slutsatsen av alla frågor idag, som så många andra tidigare gjort,  att det är bland de svåraste frågorna att finna ett vettigt svar på, meningen med livet.

   Alla känner vi olika kall här i livet - uppgifter att uppnå och utföra. De skiljer sig som sagt från person till person men också från vilket stadie i livet man befinner sig på.
   Det jag känner är mycket viktigt i mitt liv just nu och de kommande åren är att tillföra en positiv anda där jag befinner mig, till de människor som för tillfället vistas i min närhet. Jag vill inspirera och motivera människor till att vara engagerade och våga leva livet som de vill.

Detta kan man spekulera i och gå allt djupare in på, men också glida in på andra liknande områden. Istället tänkte jag spara det till andra inlägg och och låta er fundera kring ovanstående dilemma.

Vad lever du för just nu?


Kramar
Salta

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback