Salighet

Hejsan!

Ni som följer min blogg minns antagligen att jag förra veckan tillsammans med några andra tjejer gjorde en konsert med en pengainsamling till förmån för Haiti, ett projekt som jag tyckte var superroligt.
Antingen är vi människor födda med en instinkt eller så är vi bara vana vid att ingenting är gratis här i livet och därför när vi får någonting extra blir vi saliga till oss. Som tack för konserten ska vi elever som anordnade konserten få två biobiljetter var och självklart blir vi genast übertacksamma och tycker att det är helschysst även då vi la ner mycket jobb för att få ihop allting. Samma sak var det här om dagen då skolan, pga. snöovädret, stängde en timme tidigare och folk blev som galna. En ynka timme fick vi ledigt och folk skrek och hoppade runt i korridorerna i ren glädje. Om vi får 70% rea på ett plagg blir vi genast entusiastiska och tycker att det är jättebra. Bara det att plagget i fråga kanske kostade 3000 kr från början...

Är vi födda med en sådan instinkt eller är det något som bakats in i vårt huvud, att man ska vara tacksam för det lilla man ibland får?

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback