En politiskt aktiv helg

Hej på er!

Nu är jag hemma från både skolan samt MUF-summercamp.
Min helg har varit otroligt mysig! Jag var på Barnens ö tillsammans med Jossan. Vi tog det väldigt lugnt till skillnad från de flesta andra men vi hade roligt ändå!

Det började med att justitieministern, Beatric Ask, talade på fredagkvällen. Efter middagen gick Jossan och jag och la oss i stugan, åt lite godis och somnade tidigt! Härligt!
Dagen efter väntade många pass. Bl.a. en föreläsning om ungdomsarbetslöshet vilket för oss kändes ganska långt bort men förr eller senare kommer det beröra oss också.
Vi lyssnade till en talare som föreläste om retorik och det var väldigt bra! Några saker jag kan använda mig av när jag redovisar inför klassen i skolan till exempel.
Det var föresläsningar om försvaret, FRA- samt IPRED-lagen m.m.

Jag hade väldigt mycket användning av det jag lärde mig i helgen på SO-lektionen i skolan idag och är mer taggad än någonsin att engagera mig mer inom politik. Det kommer bli en oerhört spännande höst med massa utbildningar osv.


Föreläsningssalen



Jossan gör läxor.




Våra saker.

Tyvärr har jag ingen bild på mig själv.

Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

duktiga tjejer. kram kram

2009-09-07 @ 21:06:05
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback