Mors dag och mörka nätter

Kommer ni ihåg Mors Dag?
Det är inte bara vi som firar dagen till minne av eller bara uppmärksammar vår tacksamhet till våra mödrar. Från första början kommer det från USA, sakta men säkert har det spridit sig över hela världen.
Det började i USA med att en kvinna firade dagen av sin mammas bortgång till minne av modern. Ett år hölls en gudstjänst och sedan spreds det i landet och där efter har det spridit sig ut i världen.
Alla länder firar inte samma datum vi firar.  Bl.a: Norge andra söndagen i februari , tredje söndagen i oktober Argentina ( Día de la madre) och över 60 länder firar andra söndagen i maj.
Jag tycker att det är bra med en dag som är mammornas. Internationella kvinnodagen är också mycket bra och hedrar alla kvinnor oavsett skede i livet. Mer sådant!

Bild lånad av en blogg.

Från det ena till det andra. Midsommar. Vad händer då?
Jag ska till några kompisars landställe och fira med ett antal kompisar men det jag egentligen vill komma till är att det bara är tre veckor kvar till ljuset stannar kortare hos oss om kvällarna. Om knappt tre veckor blir det mörkare igen. Hur sorgligt är inte det?

Vet ni att stången symboliserar det manliga könsorganet?


Kommentarer
Postat av: Anonym

I Sverige är mors dag alltid den sista söndagen i maj. Kan vara bra att veta.

2009-05-31 @ 20:31:02
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback