heta Q?

Ett par i Undersåker vill döpa sitt barn till Q. Är det inte märkligt? Jag skulle inte döpa mitt barn Q. Att det är en stavelse gör det svårt att ropa och som det i artikeln står kan det uppfattas som en förkortning och vara vilseledande. Att killen inte skulle tas på allvar är ganska stor risk! Om han söker jobb lär hans namn kanske inte vara det argebtsgivarna tittar först på.
I Sverige finns två männ som heter Balle respektive Bög. Det är ännu märkligare! Snacka om att inte tas på allvar! En av dem, jag tror det var Balle,  har det som tilltalsnamn. Inget jag skulle vilja bli kallad!
Jag tror absolut att killen Q kommer stöta på problem om de får igenom namet Q! Det är inte smidigt på något sätt förutom att det är lätt att stava.

Läs artikeln här.

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback