43% anser att påven ska pensioneras

I en undersökning av franska opinionsinstitutets Ifop som publicerats idag anser 43 procent av katolikerna att påven ska pensioneras eller avgå. 80 procent vill att han ska ändra sina åsikter till preventivmedel och abort. Under sitt besök i Afrika, den värst aidsdrabbade regionen i världen, sade han att kondomer inte var den rätta lösningen för att bekämpa aids.  Det har väckt ilska och protester världen över.

Bild från dn.se.

Kanske han borde avgå. Finns det ingen lite mer nutida påve med modernare åsikter och syn på dagens problem i samhället?
Kanske jag ska bli påve? Nåja, kanske inte ändå! Jag är ju ateist så det skulle nog inte klaffa särskilt bra! Tyvärr!

Kram
~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback