Ordspråk

Vad tycker ni om ordspråk? Kan de ha någon mening och faktiskt få oss att tänka efter eller är det bara löjliga ord?
Det finns hur många olika ordspråk som helst. Många av dem är konstiga och svåra att förstå men vissa av dem är faktiskt riktigt bra och stämmer in på vad man känner och tycker om något ibland. De får bland andra mig att tänka efter vad de betyder och där med får de mig att tänka efter hur jag är eller gör. De kan få mig att hitta mina fel och brister med vad de betyder och kanske få mig att försöka ändra på mig.

*Skriv det onda i snön,
knacka in det goda i hälleberget.*

Jag tolkar detta att man inte ska lägga mycket tid på det man är missnöjd med. Man ska fokusera på det man är lycklig över och det man uppskattar med sig själv. Viktigt att tänka mer på det sättet tycker jag!


Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback