Månadsinkomst?

Vad tycker ni om barnbidrag/månadspeng?
Jag får relativt låg månadspeng (enligt mig jämfört till mina kompisar) och jag känner att jag gärna skulle vilja ha högre och därmed ha möjligheten att spara en summa i månaden tills jag flyttar hemifrån eller liknande.
Får/fick ni barnbidraget och vad ska pengarna räcka till? Jag tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska betala själv och inte. Nöjen och "nöjesshopping" är ganska självklart att jag betalar om jag har en hög månadspeng men om inte kanske det är för lite pengar till det också.
Jag tycker att det känns viktigt att lära sig behandla och få en uppfattning om hur pengar ska hanteras så att jag är förberedd när det väl ska skötas på helt egna ben! Jag vill känna mig säker och veta hur jag ska prioritera senare!
Nu vill jag ha alla tips och råd ni kan ge! Vad ska jag betala och vad ska jag inte betala?




Kommentarer
Postat av: Anna

sv: jag hittade den på jespers dator och jag gillade den^^ behöver jag en bättre anlednig?

2009-06-12 @ 22:53:36
URL: http://mandrem.blogg.se/
Postat av: Anna

haha thx! What have u been up to today my love?

2009-06-12 @ 22:58:09
URL: http://mandrem.blogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback