Framgång och lathet

Ja, ska jag vara ärlig finns det inte så mycket annat att skriva om än just sol och det som har med sommaren att göra i dessa tider. Idag kan jag då istället lägga in ett ordspråk att reflektera över och tolka på mitt vis. Skriv också hur ni tolkar det eller om det är bra eller dåligt!

Utan ansträngning ingen skörd kommer att vara rik.

Detta ordspråk kommer från Burundi.
Jag får en självklart betydelse i huvudet av att läsa dennna mening: Den som inte jobbar förblir utan framgång. Alltså att man måste jobba för att få det man van vill ha.
Ett bra ordspråk som verkligen är sant!

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Bubba

Guuuuu va jobbit!!!

2009-06-27 @ 23:52:12
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback