Du duger som du är!

Självförtroende är bland det viktigaste vi måste ha för att kunna leva lyckligt! Med bra självförtroende kan man gå långt.
När SO-lektionerna är slut brukar vår lärare säga åt oss att lägga höger hand på bänkkompisens högra axel och säga till varandra: "Du duger som du är!"
Självklart ska många trotsa och säga: "Du suger som du är!"
Om man istället verkligen försöker förstå och ta till sig ordens innerbörd kan det visa sig att den korta meningen kan betyd väldigt mycket! Den försöker säga till oss att alla människor duger som de är och att man blir accepterad som den person man är född till. Att sedan tönta sig och säga att man suger som man är är så barnsligt! Att man inte ska kunna säga en uppskattande och peppande mening till varandra utan att några ska förstöra. Tänk om de förstod hur viktigt det är att peppa varandra...
Jag undrar hur det var förr, för flera tusen år sedan. Var männskor lika utseendefixerade då?


Kommentarer
Postat av: a

det där med utseende & självförtroende är så jäkla svårt, själv hatar jag mig själv & har sämst självförtroende..

2009-06-14 @ 17:03:17
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback