Tungvrickare på spanska

Här är en ramsa som min pappa sa till mig när jag var liten men som jag inte kom ihåg nu.... Men pappa letade upp den, så här är den:


 
Trabalenguas

R con R guitarra,
R con R caríll,
rápido ruedan las ruedas del ferrocaril.



Den är rolig att säga om man utalar den rätt! Nej, det är inte lätt! Det är en sådan som till exempel: Sju sjuka sjömän sköljer stjärten i Champang.

Och den här bilden hittade jag på den här sidan. Den ger en lugn och harmonisk kännsla. Hah, men den kan ju faktiskt också ge en kännsla av obehag eftersom spåret slutar helt tvärt. Men färgerna är vackra tillsammans!


Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback