Kaffe skyddar mot demens

Läste på dn.se idag att kaffe minskar risken för demens. En studie har visat att risken kan minska upp till 70%.
Så alla kaffedrickare kan med gott samvete fortsätta att dricka kaffe! Men när jag dricker kaffe så kan jag inte kalla det kaffe med mjölk utan snarare mjölk med lite kaffe i, och ändå har jag inte lärt mig att gilla den beska smaken eller hur man nu beskriver kaffesmak. Har man socker i är det ju en söt besk smak och det är ännu värre än utan socker, enligt mig. Men inget socker och lite mjölk gör ju att käkmusklerna krampar av beskhet...
Jaja, här är i alla fall artikeln, Kaffe skyddar mot demens.


Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback