Stå för det man tycker!

Man ska stå för det man tycker och gör!
Jag förstår inte de som blir arga för att man säger att de skolkade från en lektion. De gjorde ett val att inte gå på lektionen och då måste de stå för att de tog det valet! Att de blir arga för att någon sa att de gick hem när läraren frågade var de var för att de är rädda att få en utskällning är ju löjligt! De kunde ha gått på lektionen och sluppit tjaffs.
Om man gör något som andra ifrågasätter är det bra om man vågar stå för det man säger, tycker och gör. Dels blir diskutionerna i kompisgänget mycket intressantare när man vågar säga vad man tycker och inte bara håller med de andra men ibland måste man förstås inse att man gjort fel eller gjort något dumt. Man kan ju inte alltid tjaffsa emot och anse att det man tycker eller gjort är rätt. Och om man byter åsikter ändrar man sig ju från det man tyckt men då står man för att man ändrat åsikt för självklart ändrar man sig! =)
Att stå för det man tycker och vågar säga till om mycket tror jag ger respekt. Man kommer självklart möta problem men med det kommer man att växa som människa och bli starkare.

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback