Semestern börjar på sjukhuset

Ja, efter 24 timmars bilresa kommer vi fram till en stad i Italien som vi ska sova i en natt.
När vi skulle sova hade jag så sjukt ont i magen och jag visste att jag hade urinvägsinfektion så det var bara att bege sig till sjukhuset..... I Italien. Det känns inte så jättekul att behöva åka in första dagen på lovet....
Jag hade redan hemma varit hos läkaren och fått antibiotika. Som om de tabletterna hjälpte. I Sverige fick jag 160mg:s tabletter (hur skriver man om medicin??) och här i Italien fick jag, efter många prover och undersökningar, 500mg:s tabletter. Mesiga, mesiga Sverige. Här fick jag i alla fall göra röntgen, ultraljud, blodprov samt urinprov. När jag hemma besökte läkaren frågade han inte någonting medan de här hade som ett förhör. Nästan. Proverna visade på att jag hade en infekterad njure och det är allvarligt! Men jag hoppas på att bli frisk eftersom de ville ha kvar mig på sjukhuset från början. Jag behövde dock inte det som tur var! Tänk..... att besöka sjukhuset en kväll på lovet är hemskt men att behöva ligga över, som läkaren sa;
- Maybe five days.... I don´t know. I can´t tell you.
Det skulle INTE vara kul alltså. När han sa att jag skulle stanna började jag självklart gråta! Jag tänker mig själv ligga i en sjukhussäng på ett relativt öde sjukhus med läkare som tar hand om en som inte ens pratar engelska. Nej, jag blev så glad att jag inte vågade tro på doktorn när han sa att jag fick åka hem. Hem och hem. Till hotellet.
Eftersom vi skulle vidare till orten vi skulle åka skidor till hade jag förstört hela semestern, för hela familjen, om jag behövt stanna. Visst, det är inte mitt fel och jag kan ju inte hjälpa att jag fick urinvägsinfektion men ändå! Man känner sig skylldig!
Nu ska jag inte tråka ut dig med en så lång text....
Ha en toppendag och önska mig krya på mig! =P

KRAM ~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback