Finnar - ständigt pain in the ass

Jag funderade ikväll på ordet finne. Tänk att det är samma ord för de som kommer från Finland och för finnar som alla hatar. Kul att bli förknippad med en jävlig liten, varig böld eller liknande. Ett ständigt pain in the ass som de flesta någon gång tampas med. Men man undrar ju vilken betydelse som var först. Har de någon förknippning med varandra? Ja..... egentligen kan man sitta uppe halva natten och fundera och fundera utan svar. För vem vet egentligen. De som anser sig vara språkexperter anser alla olika. Det är bäst att inte fundera så mycket på sådana onödiga saker. Men saker jag blir tokig av när jag tänker är stjärnor och galaxer etc. Att universum inte har något slut osv. Det är saker som inte går att förstå! Men finnar är en annan sak. Visst..... man förstår inte att de över huvudtaget finns och varför de vill finnas men det kan vi inte gör något åt!!
Nu känner jag hur jag flumskriver så det är bäst att jag går och lägger mig nu!
Sov Gott!
Kram
~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback