Få, färre, färst!

God morgon!

Jag kom i säng klockan ett igår vilket jag nu förvånade mig över. Gästerna gick alltså ganska tidigt! Det brukar de inte göra.

Nåja, till det mitt inlägg egentligen skulle handla om:

Kamparera ordet . Alltså få människor.
Jag och en killkompis har ofta sällskap till skolan. Det är ett antal morgnar vi har diskuterat komparationen av ordet få. Det kan ju inte heta: få, färre, färst. Men, hör och häpnad så heter det faktiskt så. Få, färre, färst!
För länge sedan hette det det men det tog de bort och sedan 2006 heter det färst igen.
De är färst vid sitt bord!



Häftigt, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: Jag tycker tisdag blir jätte bra! Vi går väll till solvik?

2009-08-30 @ 11:19:23
URL: http://jullansblogg.webblogg.se/
Postat av: bigmarmor

HEJ. Apropå färst!!! Aldrig hört fast jag är så

himla gammal. Men jag slår vad om att det är hos mig det är färst. Kram



2009-08-31 @ 17:16:29
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback