Argentina

Jag hade med mig två kompisar till min fars fädernesland, det landet min pappa är född i. Tillsammans med min familj shoppade vi i huvudstaden Buenos Aires, åt glass varje dag i byn dit min pappas föräldras gård hör till, gick på disco och solade, badade, lekte med djur och kusiner på "Gården". En drömresa enligt mig.
Vi visade dem Buenos Aires, stadens mysiga restauranger och sevärda delar av staden.Vi visade tjejerna pampas, ett speciellt landskap där alla träd som finns är planterade och vattenansamlingarna konstgjorda. Förr fanns där ingenting, bortsett från gräs, gräs och åter gräs som indianerna galloperade över. Gården, det som är min släkts del av Argentina fick tjejerna också ta del av.
Spanskan snurrade i mitt huvud i ca tre veckor och jag utvecklade mina kunskaper en del, tillräckligt för att motivationen skulle driva mig till att plugga vidare nu när jag kommit hem.


Shopping, shopping. Dessa tre hårvårdsprodukter fick jag för 160 kronor. Ett riktiskt kap!

Denna necessär som jag i början av resan tyckte var ful är nu min älskling. Det bästa är kvalitén och att jag får ha den länge, länge.

En sak man snabbt inser är extremt argentinsk är denna typ av smycken. Alla på bilden ovan är väldigt typiska för argentinska smycken. Just nu är de den ända typ av smycken jag bär.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Min mammma kommer också från Salta:)

Hoppas din resa var trevlig!

2010-01-17 @ 20:09:51
URL: http://finest.se/SannaE
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback