Matte, matte, matte....

Hejsan!
Idag kom jag hem senare än vanligt från skolan. Jag stannade kvar för att få hjälp att lösa ett mattetal.
Man känner sig så otroligt smart när man äntligen löser det. Det (kan) blir så logiskt!
Våra mattelektioner är som rena aphuset. Idag var nog den värsta lektionen någonsin vad det gäller ljudnivån. Alla skrek på läraren och han sprang runt och försökte svara på allas frågor, korkade som kluriga. Stackarn! Jag kan bara tänka mig hur trött han måste vara när han slutligen kommer hem efter en lång dag i skolan.
 Lärare är ju bland de viktigaste jobben och måste absolut var bland de stressigaste. Eller i alla fall mycket krävande vad gäller humör och tålamod m.m.
Tänk mattelärare.
Det sitter ett antal tjejer nere i ett hörn och snackar om totalt ointressanta saker med varandra när läraren fösöker ha en genomgång på ett mattetal som kommer på provet nästa vecka. När han senare avslutar genomgången skriker de att de inte förstår någonting och hur ska de kunna göra läxan till imorgon när de inte ens vet vad det handlar om.... Njae.... lärare är inget jobb jag skulle passa som! Och som en mattelärare måste man förklara en enda sak 10 gånger och det klart, matte är krångligt!

Snart väntar träningskläderna, springskorna samt lurarna med underbar musik att lyssna på medan jag glider fram på tottoaren. Så härligt!


Kram
Salta

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback