Mål och delmål

Att ha mål i livet är det som gör oss tänka framåt. Att fortsätta leva när livet känns tungt och värdelöst! Jag tycker att det är superviktigt att sätta mål och att ha drömmar. Drömmar gör oss glada och gör att vi orkar jobba för att uppnå våra mål.
Om vi sätter på tok för höga mål blir det omöjligt att kunna nå dem och då är det ändå ingen idé och vi struntar i att jobba för det. Det blir en dröm som aldrig kan bli sann. Men om man på vägen sätter upp delmål som kan hjälpa oss påväg mot denna dröm kanske den en gång kan bli sann.
Jag har till exempel bara några små mål för sommaren. Mål kan göra det lättare att se hur man ska planera och prioritera sin tid och sina fritidsintressen över huvudtaget.

Mina mål i sommar är bl.a.
- Sätta mig in mer i politik
- Läsa ut Sofies värld (jag vet, jag är långsam men den behövs tänkas på)
- Lära mig åka wave board (som tur är finns skateproffset, lillebror, till hjälp)
- Hålla konditionen uppe(!)

Kommentarer
Postat av: Foki

svar: hihi nej! ^^ jag går ju bara första året. :D



Kram.

2009-05-20 @ 00:13:48
URL: http://foki.blogg.se/
Postat av: Ida

bra med mål=)

2009-05-20 @ 01:39:20
URL: http://thoursie.blogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback