Sommartid

Fil:DaylightSaving-World-Subdivisions.png
Jag längtar till sommaren!
Man ställer om klockan till sommartid, det är ljust och varmt och man får sommarlov. Hur skönt är inte det?!
I vissa länder har man inte sommartid. (blå=sommartid används, orange=sommartid används inte längre, röd= sommartid har aldrig använts) Man ställer om klockan för att bättre kunna utnyttja den ljusa delen av dygnet. Mer än hälften av alla länder som använder sommartid ligger i Europa. De som inte använder det behöver det inte eftersom skillnaden på sommar och vinter inte är så stor.
I Nordamerika heter det "Daylight Saving Time".
Men idag är det i alla fall vårdagjämning och det får vi glädja oss med så länge!
Kram
~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback