Salta

Varför heter bloggen salta?

Min pappa kommer från Argentina och jag känner ett starkt band med landet. Eftersom Salta är en provins i Argentina tyckte jag att det passade så bra! Jag har dock aldrig varit där men jag skulle väldigt gärna åka dit. Nästa jul ska vi dit men hinner dock inte besöka Salta. Att åka till Argentina är väldigt, väldigt härligt men man hinner inte med allt man vill göra. Min pappas faster jobbar med indianer. Lila heter hon. Visst är det fint namn! Dit skulle jag också vilja åka och det blir i ett annat inlägg, om indianerna. =D
Salta sägs i alla fall vara fint. Och det är väl det man kan säga om bilderna...
Bilden lånad av flikr.com
Bilden lånad av Travel guide Argentina.

Salta är som sagt en provins som ligger i norra Argentina. Eftersom de har sommar när vi har vinter är det väldigt varmt där. Salta gränsar till Bolivia, Paraguay och Chile. Ja, en trevlig provins tycker jag att det verkar som. De har vitvin som specialitet.
Huvudstaden i provinsen heter Ciudad de Salta och har 400 000 invånare och ligger 150 mil från landets huvudstad Buenos Aires. Det är väl ungefär avståndet mellan Skåne och Kiruna. Ja, Argentina är ett stort land för avståndet mellan  Salta och Buenos Aires är inte jättestort i jämförelse med landets storlek.
Ja, det blir till att lägga Salta på reseönskelistan.
Kram
Just ~Salta~


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nästa jul<333

2009-03-09 @ 19:36:44
URL: http://mandrem.blogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback