Värsta dagen i skolan

Idag har varit den absolut värsta dagen i min "nya" skola någonsin!
Idag, 2 timmar kvar av riktiga lektioner innan sommarlovet får vi veta att alla klasser i min årskurs ska splittras.
Det hade läck ut bland eleverna och lärarna visste inget. Det ska de få veta nu, efter eleverna gått hem. Ja, jag vet inte när de då tänkt berätta för oss elever, om det ej kommit fram idag.
Jag har aldrig sett så många upprörda elever och det var många ledsna ansikten i aulan på "krismötet" rektorn och vice rektorn stod för. Där ibland jag! Alla elever var mycket arga och ville skrika ut samtidigt vad de tyckte om det hela! Självklart!
Det var länge sedan jag varit så ledsen och det kom som en stor chock för alla! Vissa tog det lugnare och andra blev så ledsna att de inte orkade vara kvar de återstående två lektionerna.
Som sagt, sista riktiga skoldagen idag och dessa sista dagar ska vara roliga! Antagligen hade beskedet kommit på avslutningen eller imorgon. Imorgon är det tänkt att vi ska städa ut våra skåp, grilla utomhus (sol?) och sedan tillbringa tid med klassen. Det kommer definitivt bli en riktigt jobbig och sorligt dag. För att inte tala om avslutningen. Jag ska definitivt ha min vattenfasta mascara för att tårarna kommer spruta är en sak som är säker! 


Kommentarer
Postat av: vesna

jag e lessen för din skull =(

2009-06-04 @ 20:40:43
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: bigmarmor

Vad är det för konstig grej???

Brukar dom göra så alltid eller är det något nytt

för att man inte ska trivas så bra?

Bara hoppas att det blir bra till slut. Kram

2009-06-04 @ 21:22:55
Postat av: jossan

Usch, jag hatar den helvetes skolan. Tänk om man kunde flytta hela sin klass till en annan skola eller något.. Jag hoppas verkligen att dom inte gör såhär, det är varken rättvist eller schysst.

Ps: Vår vattenfasta funkar defenitivt, hade på mig den idag. Blev inte ens lite svart under ögonen, även fast jag grät så mycket så det sved i ögonen! Älskar dej hun <3

2009-06-04 @ 23:29:26
URL: http://jossans.webblogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback