Ge aldrig upp!

Det finns inget man ska ge upp men det jag nu tänkte på var finnar. Alla säger att det är vanligt i tonåren och att det kommer att växa bort! Klart det kommer men jag kan säga att det också sänker självförtoendet rejält, för vissa!
Julen -08 hade jag medelsvår acne och jag mådde väldigt dåligt av det! Nu, ett halvår senare har jag inte en finne kvar! 
Jag har provat alla krämer, äter medicin(ska sluta med det nu) och är mycket noga med hur jag behandlar huden och det har hjälpt mig mycket! Mitt självförtroende har blivit bättre (det ytliga självförtroendet?) och jag behöver inte lägga ner lika mycket pengar på smink vilket är ett mycket skönt!
Till exempel imorse när jag stod på bussen kom jag att tänka efter om jag verkligen sminkade mig innan jag åkte. Ja, det gjorde jag men jag hade lika väl kunnat åka utan! Det känns inte lika självklart längre.
För ett halvår sedan gick jag inte utanför dörren osminkad och idag väljer jag att använda (nästan alltid) endast mascara. Mascara för att  jag känner mig bekvämare med det!
Så mitt tips är att uppsöka en huddoktor som hjälper dig tills acnen är borta! Ge aldrig upp!


Kommentarer
Postat av: Du vet inte

Hallojj..





Har lagt upp en låt på min sida..

Gå gärna in o säg vad du tycker..



skulle uppskattas..



kramiss

2009-06-04 @ 00:55:26
URL: http://duvetintee.blogg.se/
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback