Att aldrig gå vilse ger en fattigare världsbild

"De som aldrig går vilse, ser inte mycket!"

Diskussioner om man som liten ska få åka in till stan själv. Vissa föräldrar tycker att det är läskigt om de inte hittar och då går vilse och då kom jag att tänka på ordspråket ovan. Det stämmer verkligen! Själv går jag inte vilse så ofta men när jag väl gör det trillar 10-öringen ner och jag förstår hur stan hänger ihop, när man väl känner igen sig igen. Man lär sig av sina misstag och då lär man sig också när man går vilse. Om inte annat är det ju faktiskt bara att fråga någon som ser ut att ha stenkoll på kartan. Svårare än så behöver man inte göra. Onödigt att göra en höna av en fjäder tycker jag!
Är man rädd för elaka människor och fula gubbar måste man följa barnen överallt de går och vad de än gör. För elaka människor finns det gått om! Vare sig man vill eller inte.

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback