Irritation

Har ätit kvällmål efter en hård träning. Rolig men jobbig. Hm... ser fram emot att få gå och lägga mig!
Imorgon ska vi få träffa vår nya gympalärare och det ska bli jätteroligt. Ordinarie läraren är pappaledig. Gör inget!! Nästa vecka ska vi också få ny engelsklärare. Det är synd och den nya kommer tillbaka från pappaledighet men sägs vara mycket bra. Så det ska okså bli lite roligt.

Men jag blir så trött på alla onödiga kommentarer i klassrummet under dagarna. Till exempel idag sa läraren att alla som inte hade skrivit upp det som stod på tavlan skulle göra det. Då är det någon som frågar, högt över hela rummet, - Men om man redan gjort det då? Finns det någon enklare intruktion som behövs kommenteras? Om fler som skrivit upp det som stod skulle kommentera att de redan gjort det skulle det bli kaos ju!
Kanske att jag irriterar mig över fel saker och gör livet jobbigt för mig själv? Men det är ju samtidigt skönt att få irritera sig på någonting. Tänk om alla var perfekta hela tiden. Skulle inte vara så kul kanske. Men just för stunden kan man ju skratta av irritation, när lektionen redan var jobbig, och någon fäller en sådan kommentar.

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback