Han vann titeln som klassens taskigaste

Nu har jag fikat med min mamma, mormor och en kompis samt hennes dotter. Väldigt gullig bebis! Hon åker baklänges ner för trappan och sedan går hon upp igen. Hm.... väldigt roligt.

Men i skolan idag kom kuratorn till vår svenskalektion. Vi pratade om mobbning.
Det fanns en kille i klassen som sa lite klantiga kommentarer så att några tjejer blev ledsna. En dag kom rektorn till vårat klassrum och bad oss skriva på en lapp namnet på den person som störde mest och var dummast. Innan hade hon pratat om att alla ska känna att det ska vara roligt att komma till skolan och att alla ska känna sig trygga.
Ja, och han då som fick flest lappar slutade ett kort tag efter. Det kan man ju verkligen förstå! Vem vill komma till skolan och veta att man blivit framröstad som klassens taskigaste? Ingen antar jag. Att rektorn gör en sån sak är katasrof! Många gamla har sagt att man gjorde så när de gick i skolan och det var länge sedan! Jag tror att hon blir anmäld och det kanske är lika bra. Så att inte någon annan också blir framröstad som klassens taskigaste.


Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback