De dör av klimatförändringen

Kollade på dn.se nu och jag läste om Kejsarpingvinen. Ett djur som vandrar en lång väg varje år i hopp om att kunna föda sin unge på isen bland de andra pingvinpappor- och mammorna. Tänk att pingvinerna, med sina korta ben som dessutom nästan sitter ihop, vandrar omkring 50 - 120 km, på is. Men nu hotas pingvinen att minska i antal med dryga 90% till nästa sekelskifte. Jag blev helt facinerad när jag såg en film, för cirka ett år sedan, om dem. Otroliga djur!
Det är sorligt att djur som levt så länge i fred ska behöva döut p.g.a människan. Man kan helt klart säga att vi är det farligaste djuret!



Men vad kan man göra för att bidra till miljön? Dn hade också förslag på vad du kan göra.



Det är inte få punkter att försöka följa men om man väljer några är det ju alltid något!
Jag skulle inte kunna byta ut kött mot bönor men att släcka i rum jag inte är i är ju superenkelt! Ja, alltid kan man ändra på något litet. Bätter lite än inget alls!

Isbjörnarna påverkas också och här  kan du läsa mer om hur de drabbas.

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback