Gå istället för att åka lift är en lösning på problemet!

Jag ligger på sängen nu efter att ha kommit in från skidåkningen. Det är strålande sol fortfarande vilket det har varit hela dagen. Perfekt! Men bra väder betyder mycket människor. I morse skulle mamma och jag ta oss till en annan del av systemet och här har de ett ganska udda system. Det är samma system som överallt annars men bergsformationerna är ganska annorluda vilket gör att liftarna, hur de är dragna, skiljer sig från där vi brukar vara. Här har de stora kabiner på långa sträckor och de är de enda alternativet och som så klart resulterar i långa köer. Istället för att ha flera olika alternativ och många småliftar. De har också bara fyrstolsliftar och det blir något mindre effektivt än sexstolsliftar. Och som sagt när mamma och jag skulle ta oss till ett annat område i systemet gick det inte på något annat sätt än att stå i en kö som skulle ta ungefär en timme. Vi vägrade och försökte komma på något sätt att ta oss dit på något annat sätt men det gick absolut inte! Ja, vad gör man om inte gå?! Så vi gick upp för backen liften gick över. Det var mer som en transportsträcka än en backe men det gick hur bra som helst och vi sparade dessutom tid genom att gå eftersom liften gick ungefär lika långsamt..... Vi gick på 15 minuter och sedan var det fritt fram att forsätta. Så kan man ju också slippa köer. Men att bli bergsklättrare för att slippa köer är något onödigt tycker jag!
Det har varit en väldigt trevlig dag idag! Solen stekte på ordentligt och det känner jag nu kan jag säga! Men jag har en otroligt bra kräm jag fått av en kompis. Hon fick den i Frankrike som en gåva när hon skulle köpa en annan kräm och så fick jag den. Väldigt gulligt! =) Jag lägger upp bilder senare!

Kram
~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback