På skidor

Idag har jag åkt skidor i Dolomiterna för första gången i mitt liv..... tror jag. Jag minns inte om jag gjort det förut i alla fall. =P
Vi åkte den så kallade Sellaronda och det var faktiskt inte kul! Det var fint men man åkte inte skidor. Liftar satt man i mest hela tiden och kö stod man mycket i också! På slutet, runt klockan tre, blev det så pass dimmigt att man inte såg pucklarna som bildats under dagen. Snöade gjorde det också vilket gjorde att man såg ännu minder! Och medan man försiktigt skumpade över alla pucklar kände man hur man blev mer och mer blöt, irriterad och längtade ner till byn och hotellet. Men så vände det! Vi började åka uppför backen istället och då kom solen genast fram och allt blev frid och fröjd. Nej! Så var det inte! Men det var sant att solen kom fram och att allt blev frid och fröjd! För när vi slutligen kom ner strålade solen på berget och vi skyndade oss genast upp med en kabinbana (heter det så?). Väl där uppe, där jag och mamma satt och solade i.... söndags, var det dimmigt och molning så vi gick in, åt lite pizzamellanmål och sedan tog vi kabinen ner igen. För där tog skidsuget slut! Ingen mer dimmgissar åkning tack! Jag åkte faktiskt hit för bra väder! Men solen har dock tagit lite i alla fall. Den sol som fanns imorse! =P Så...... det var faktiskt inte bara pest! I like sun som ni kanske förstått! Imorgon hoppas jag på sol hela dagen och inte ett jävla moln så långt ögat kan nå!
Men jag är glad att jag faktiskt är så bra att jag kan åka skidor en hel dag! Och jag kände att jag började åka mycket bättre dessutom. Det är alltid kul när man känner en positiv utveckling!

Bilder, bilder och åter bilder.... hoppas ni gillar det!


Det här är den största snöslungan jag sett. Rätt maffig bild!


Här är mina älskade Lovika vantar (hur det stavas?). De är stickade av någon mormor i släkten. =P


Som det här berget finns det många av runt omkring.


Det var föst nu jag fattade vad jag gjort. Eller jag menar att jag visste helt klart vad jag gjorde!



Okej! Jag har mixat lite med den men visst blev den cool!


Min goda Latte Macciato som jag börjat dricka överallt. Det är kaffe men mest mjölk. Godast så! =P

Kram
~Salta~

Kommentarer
Postat av: Lia

Håller med! Vi åkte också Sellaronda och det var inte alls kul jag typ frös ihjäl. Hoppas ni har haft det bra i Italien annars!

2009-02-27 @ 09:39:48
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback