Onödigt omiljövänligt

Efter middagen beställer jag såklart en Latte Macchiato. Till den kommer en godisförpackning. Så som man brukar få till kaffet. I denna finns värdens minsta lilla chokladkula i jämförelse med förpackningen. Är inte det onödigt att slösa miljön på det? Jag brukar inte alls tänka på miljön något särskilt, vilket jag borde göra, men den här lilla fjutt saken stör mig! Onödish! Vi måste ändå börja ta miljöhoten på större allvar och lite mer personligt. Små förändringar gör skillnad. Och om man bara tänker på att snön här kanske inte kommer finnas om det fortsätter att bli varmare. Ariel har väl ett tvättmedel som man kör på 30°C och det blir lika rent. Om det nu är sant vet jag ju inte men en sådan liten sak kan kanske rädda en stackar isbjörn eller så.
Jag tog en bild på kulan och förpackningen. =P
Det ser dock inte lika "dramatiskt" ut på bild.
God var kulan inte heller. Men det är en annan historia.



Kram
~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback