Avskaffa hemtelefonen

Bilden lånad av bloggen sassycoona.blogg.se.
Vi har haft en diskussion om vi ska avskaffa vår hemtelefon här i familjen. Om man behöver ringa 112 då? Ja, det är det som gör att den fortfarande är kvar. Men man kan väl ringa från mobilen även om den inte har ett sim-kort?! Då kan man ha en mobil utan simkort om man inte vill betala en månadskostnad ifall man behöver ringa 112 men ändå inte pratar i den annars. Om man bara håller den laddad så fungerar det ju.... Vi har ju alla mobiler ändå så det går alltid att nå en även om man inte har en hemtelefon. Ja..... det blir något att fundera över ett tag. 
Men om jag haft en kobratelefon hade jag stridit för att få ha kvar den! Jag älskar sådana och jag har faktiskt målat av en när jag gick på konstkurs på Nationalmuseum. Men den var sådär "gammalvit". Den var riktigt snygg!

Nu ska jag läsa igenom en text på spanska. Det är nya ord i varje text jag läser men jag är glad över att jag kan lite spanska så att jag förstår vad det handlar om i alla fall. Jag har mycket att lära (!!!!!) och det ser jag fram emot. Jag gillar när man lär sig en sak som löser mycket. Så att man ser att man faktiskt kan säga 20 meningar istället för bara en. I like! =) 
Ses!

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback