Att läkare skriver ut fel medicin hit och dit irriterar mig

Jag kom hem, till hotellet, efter kontrollen och kände mig jättetrött! Jag gick och la mig direkt och somna till lite tror jag.
På sjukhuset gjorde de ultraljud och konstaterade att det var bättre. Jag ska halvera min dos från och med idag men jag får inte åka skidor för än om tre dagar ungefär. Först sa han fem men sedan ändrade han till tre, när jag känner mig bättre.

När jag var hos läkaren i Sverige såg jag en artrikel som satt uppe att läkare skriver ut antibiotika hit och dit. Att det finns för mycket i naturen och att människor får det när de har en liten förkylning vilket gör att det finns många bakterier som är resistenta mot antibiotika. Där med hjälper det inte att äta antibiotika utan man måste äta tyngre mediciner vilket inte är bra för kroppen.
Jag kom där och sa att jag hade urinvägsinfektion, lämnade ett urinprov och sedan fick jag antibiotika. Precis som det stod i artikeln. Han skrev bara ut tabletterna. Frågade inget.
Jag blir irriterad på att mottagningen som ändå uppmärksammat det och skrivit ut en artikel om det gör precis tvärt om. De tabletter som jag fick var för svaga och det var därför det spred sig. När jag kom till Italien hade det spridit sig och de gjorde många undersökningar och jag fick rätt antibiotika som dödar bakterierna. Att de hemma knappt pratar med mig innan han ger medicin irriterar mig något. Och jag får tacka att sportlovet kom så att jag fick åka till Italien men jag hoppas att man kan lita på sjukvården hemma!

~Salta~


Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback