Vi behöver det dåliga för att uppskatta det bra

Idag på lästimmen läste jag i min bok, Sofies värld, några meingar som handlade om att vi behöver dåliga saker för att upskatta det bra. Till exempel behöver vi vara sjuka för att kunna glädjas när vi är friska, vi behöver vintern för att känna när våren kommer och vi behöver krig för att kunna uppskatta fred. Visst låter det vettigt?! Jag vet att det är många som hatar vintern osv. men tänk om vi bara hade sommar året runt.... tråkigt det kulle vara efter några år, eller hur? Det som är det bästa med sommaren är att man väntar på den efter jul, man upplever den och sedan kan man se tillbaka på den med glädje och börja längta till nästa. Men om vi däremot inte hade någon vinter skulle vi antagligen bli lite irriterade på att det var likadant väder varje dag hela tiden. I Sverige är det såklart inte samma väder hela sommaren men jag tänker på sydligare länder där det är mer stabilt. Ja, jag gillar vintern då man kan ha på sig tjocka jackan och bara njuta över att man inte fryser men sommaren har sin charm också! Bada, sola äta glass, shoppa och mycket, mycket mer! Utan vintern ingen sommar!

Kram
~Salta~

Kommentarer
______________________________________________________________________________________
Lämna gärna en kommentar om vad som helst! Jag blir glad om du visar att du läst min blogg!
Elaka kommentarer tas bort!
________________________________________________________________________________


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej, bara jag kan se den)

Adress till Din blogg/hemsida:

Kommentar, skriv vad du vill!:

Trackback